sunnuntai 19. elokuuta 2012

häävaate-ennakko

En malttanu oottaa että mekko valmistuu, pakko oli tulla tänne näyttään mitä olen suunnitellu:D

 Aiemmin viikolla ompelin aluspuvun ja tässä sommittelua, kauheen ryppynen se tässä on kun en ole silittäny.
Mutta mekko on takaa pidempi kuin edestä.
 Tässä jo koottuna mutta hihat puuttuu ja viimeistely.
 Materiaalina vuorisatiini ja päällä sifonki.
En ole koskaan opetellu alusta asti kaavottamaan itse. Yleensä mielessä suunnittelen mallin ja sitten kaivan käsityölehdistä kaavat, tässäkin käytin kahta eri kaavaa. toinen oli jostain ennen tehdystä mekosta ja toinen Modasta tältä vuodelta, niihin sitten vielä lisäsin oman käden jäljen:)
 Jos parin viikon päästä on kylmä ilma niin varmaankin laitan tämän jakun lämmikkeeksi, olen ostanut tän joskus yläasteiässä kesälomalla Jämsästä, tietenkin alennusmyynnistä:P Silloin en pitäny sitä ollenkaa, mutta nyt oon muutaman kerran, vaikkei sitä enää voi ylös asti napittaa kiinni niin muuten se on ihan sopiva:) Harteikkaan ongelma, onneks tekee itte paremmat vaatteet:D
Ja sitten vielä tärkeimmät elikkä asusteet.

Satiiniset korkkarit ja laukku, väriltään ehkä samppanja tai vastaava, kullanvärisiks mä niitä yleensä sanon mutta kun ei oikeesti ole:D

Kumpaisetkin olen ostanut joskus Seppälästä


Jaa niin mekko on muuten tummansininen vaikka näyttää ihan mustalta kuvissa ja no muutenkin:D

2 kommenttia:

  1. Mekko on todella suloinen! Varmasti myös valmiina :) Mukavan monipuolinen blogi.

    Hannele M

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Viikonlopun jälkeen laitan lisää hääjuttuja ja sillon myös mekosta valmiina:)

      Poista